Örömmel mutatjuk be iskolánk leendő első osztályos tanítóját, Nemes Juditot, Judit nénit, aki szeretettel és elhivatottsággal készül a kisdiákok fogadására, hogy együtt induljanak egy izgalmas és élményekkel teli tanévre!
Kedves Olvasó!
Örömmel mutatkozom be! Nemes Judit vagyok tanító néni, óvodai koordinátor, családanya.
1997-ben végeztem óvónőként a középiskolámban, ahol rengeteg tudással, tapasztalattal és gyakorlattal gazdagodtam. Gyerekekről, fejlődéslélektanról, nevelésről tanultam. Nagyon szerettem a hivatásom, ezért is tanultam tovább, így szereztem óvodapedagógus és tanító diplomákat. Mára sok egyéb képzést is végeztem a szakmához kapcsolódóan. Ami mégis a legalapvetőbb számomra, az az, hogy a munkámban ötvöződik az óvodapedagógus a tanítóval, ami egy kis elsős számára ajándék. Beszélem a nyelvüket és finoman vezetem át őket az iskola életébe.
A nevelés és az egész személyiség fejlesztése mindig prioritás volt számomra. Nem csak a tanulót látom, hanem a teljes gyermeket.
Nagyon fontosnak tartom, hogy jól érezzék magukat a diákjaim az óráimon is, hiszen így tudnak kibontakozni és fejlődni leginkább. Mindig a pozitív tanulási élmény a célom, figyelve a gyerekek visszajelzéseit. Értékelem a személyes fejlődést, a kitartást, a szorgalmat.
A mozgás fontossága kiemelkedő az alsósok életében, hisz ez alapvető igényük is az életkori sajátosságaik alapján. A mozgás szeretete miatt ez nagyszerű motiváció is számukra. Erre sokszor alapozok a munkám során, gyakran építem be a mindennapokba. Figyelmet, koordinációt, rengeteg egyéb képességet tudunk mozgással fejleszteni, ami a tananyagon túl igen fontos feladatunk. Ez a mindennapjainkban az úgynevezett ‘észrevétlen tanítás’. A mozgás öröme és a természet szeretete fontos része a rám bízott gyerekek életének. A napi feladatok lecsengéseként gyakran töltünk időt a szabadban.
Alsó tagozatban a célom, hogy az alapkészségek megszilárdításán túl az önálló tanuláshoz is kapjanak tudást, módszereket.
A bizalom kiemelt szerepet kap nálam, mivel elengedhetetlen, hogy a gyermekek napja egy biztonságos, barátságos, támogató légkörben teljen legyen szó az osztályközösségről vagy az iskolai környezetről. Én ezt a légkört személyesen is megtapasztaltam a megújuló Ranolder iskolában. Az iskola hangulata, eszmeisége és igazán modern, tudatos tanítási és nevelési szemlélete, a vezetőim munkája, ötletei és kollégákkal való együttműködés eredménye. Kívánom minden kisgyermeknek, hogy átélhesse ezt a #ranolderelmeny -t nálunk!
Mostanra több, mint 20 év összes gyakorlati tapasztalatával, egy csipetnyi izgalommal, nagy szeretettel várom a gyermekeiteket, hogy a következő tanévben együtt dolgozzunk, és segítsek nekik felfedezni a világot a tanuláson és az iskolai életen keresztül.
Judit néni
És végül következzen egy kis játék:
A “RANOLDER” betűit felhasználva a következő fontos és alapvető tanítói tulajdonságokat emelném ki. Ezek a tulajdonságok, amelyek elősegítik a tanulást és a gyerekek fejlődését.
*R* – Rugalmasság: A jó pedagógus képes alkalmazkodni a különböző helyzetekhez és igényekhez, valamint rugalmasan kezeli a változásokat.
*A* – Alkalmazkodó: A tanító képes felismerni a diákok különböző tanulási stílusait és ennek megfelelően választani, változtatni a tanítás módszereit.
*N* – Nemes : tiszta szívvel, emelt fővel mutat példát a tanítványainak.
*O* – Odaadó: lelkesedéssel és elkötelezettséggel végzi munkáját, minden diák érdekét figyelembe veszi.
*L* – Lelkes: Motiválja a diákokat, igyekszik pozitív és energikus hatással lenni a tanulási folyamatra.
*D* – Díjazó: A jó tanár értékeli és elismeri a diákok erőfeszítéseit, eredményeit, így erősítve a tanulás iránti elkötelezettséget.
*E* – Empatikus: Képes beleérezni magát a diákok helyzetébe, megértéssel reagál a problémáikra, ezzel is támogatva őket.
*R* – Rendszerezett: A tanító jól szervezi az órákat, világos, érthető kereteket ad a tanulásnak, segítve a diákokat a haladásban.