Angol szakkör
Tanórai tananyag elmélyítése
Az angol szakkör célja, hogy diákjaink egyre magabiztosabban használják az angol nyelvet. A diákoknak lehetőséget biztosítunk a tanórákon tanult tananyag elmélyítésére.
A szakköri foglalkozásokon nagy hangsúlyt fektetünk
– a szókincsbővítésre,
mind a négy alapkészség:
– a beszédkészség,
– a hallott szöveg értése
– olvasott szöveg értésének
– valamint az íráskészségnek a fejlesztésére.
Ismerkedés a célnyelvi országok szokásaival és kultúrájával
A szakkörökön a diákok érdekes, interaktív feladatok, videók, játékok, dalok segítségével ismerkedhetnek meg az angol nyelvű célnyelvi országok ünnepeivel, szokásaival és hagyományaival.
Tehetséggondozás, fejlesztés
Fejlesztő foglalkozások keretében segítjük a felzárkózást.
A tehetséggondozás keretében felkészítjük diákjainkat angol nyelvi versenyekre. Segítjük őket, hogy országos, vármegyei, területi és városi versenyeken adhassanak számot tudásukról, a versenyeken való részvétellel újabb tapasztalatokat szerezhessenek.
Mind a tanórák mind a szakköri foglalkozások célja, hogy a diákok megszeressék az angol nyelvet, motiváltak legyenek, és sikerélményhez juttassuk őket.
Harmadikos matematika szakkör
Csütörtökönként izgalmas matematika szakkör zajlik a harmadik osztályban, ahol a gyerekek a padlórobotok programozásával ismerkednek meg. A szakkör célja a logikai gondolkodás fejlesztése, miközben a diákok játékosan tanulnak. A gyerekek csoportokban dolgoznak, és versenyeznek, hogy ki tudja a leggyorsabban programozni a robotot a kijelölt pályán. Emellett matematikai fejtörő játékokkal is foglalkoznak, amelyek segítik a számolási készségeik fejlesztését. A feladatok között szerepelnek logikai sorozatok és geometriai alakzatok azonosítása is. A diákok nagy lelkesedéssel oldják meg a kihívásokat, és rengeteget nevetnek közben. A szakkör végén a gyerekek megosztják egymással a legjobb ötleteiket, és együtt örülnek a sikereiknek. Mindenki izgatottan várja a következő találkozót, ahol újabb izgalmas feladatokkal találkozhatnak. A padlórobotok programozása és a matematikai játékok remek módja a tanulásnak és a szórakozásnak egyszerre!
Ötödikes matematika szakkör
Örömmel adunk hírt, hogy az ötödikes matematika szakkör keretében izgalmas programokra készülünk. A szakkör keretében matematikai versenyfeladatokat oldunk meg, ahol a diákok logikai készségeiket fejlesztik. A szakkör során matematikai logikai játékokkal is foglalkozunk, mint például a torpedó és a tetrix, amelyek segítik a tanulók térbeli látásának fejlesztését. Továbbá, a térbeli formák kirakása is szerepel a programban, hogy a gyerekek még jobban megértsék a geometriai összefüggéseket. Jövőbeni célunk, hogy bűvöskockákat szerezzünk be, és versenyt szervezzünk a diákok számára. Ez remek lehetőség lesz a kihívások leküzdésére és a baráti versengésre.
Történelem és néprajz szakkörök
A szakkör során elsősorban olyan témák kerülnek elő, amelyek a résztvevő diákok számára különösen kedvesek, érdekesek, így pl. Erzsébet királyné élettörténete, de igyekszünk kapcsolódni az iskola történetéhez is, pl. Ranolder püspök életének alaposabb ismeretével. A kedvenc témákat közösen dolgozzuk fel, rejtvények, kvízfeladatok megoldásával, játékkal, tablókészítéssel.
A szakkörön résztvevők hon- és népismereti levelezős versenyen vesznek részt, valamint levelezős történelemversenyre készülnek.
Művészeti nevelés – alsós rajz szakkör, felsős rajz szakkör és felvételi előkészítés.
Fontos számunkra, hogy tanulóink a látható, tapintható tárgyi valóságban, a képi világában is könnyen eligazodjanak. Lényegesnek tartjuk, hogy érzelmeiket esztétikai élmények szintjén is kifejezhessék, különböző művészi technikákkal megjeleníthessék. Törekszünk arra, hogy ízlésítéleteiket képesek legyenek egyéniségüknek megfelelően megfogalmazni. Képzelőerejük működtetése és fejlesztése, belső képekben való gondolkodásuk, alkotásaik eredetiségének felismertetése kiemelt cél.
A rajz szakkör alapvető célja, hogy a különböző festészeti és grafikai technikák elsajátítása közben a gyermekek minél sokrétűbben legyenek képesek kifejezni saját belső világukat. Az alsóbb évfolyamok esetében fontosnak tartom, hogy minél tovább alkossanak képzelet után. Sajnos a modern tömegkultúra hatására iskolás korban a gyermeki ábrázolásból fokozatosan eltűnik ez a képesség. A rajz szakkör időkeretei megengedik, hogy egy-egy technika megismerésében elmélyülhessenek a gyerekek, alkotás közben a zene hallgatása pedig segít a ráhangolódásban, hogy képesek legyenek a rohanó világunkban egy kicsit megpihenni, hogy újból használni tudják belső látásukat.
Művészeti nevelés – Schola Patrona Hungariae Kórus
A Schola Patrona Hungariae Kórus a katolikus iskola zenei életének egyik legszebb ékköve. Lelkes énekesekből álló közösségük nemcsak a templom falai között, hanem a város ünnepi eseményein is hirdeti a zene és a hit erejét. Hangjukkal gazdagítják az egyházi szertartásokat, iskolamiséket, és liturgikus alkalmakon szolgálnak, méltóságteljes és meghitt légkört teremtve. Városi ünnepeken való fellépéseikkel a hagyományok és az értékek továbbadását segítik, miközben a közösség számára felemelő pillanatokat szereznek. Énekük nem csupán dallam, hanem imádság, amely összeköti a szíveket.
Művészeti nevelés – Zeneoktatás
Iskolánk kiemelt figyelmet fordít a művészeti nevelésre, melynek egyik meghatározó területe a zeneoktatás. Tanulóink számára lehetőséget biztosítunk a szolfézs és hangszeres képzés elsajátítására, amely nemcsak a zenei műveltségüket gazdagítja, hanem hozzájárul személyiségük harmonikus fejlődéséhez is. A képzést a Festetics György Zeneiskolával együttműködve valósítjuk meg, így diákjaink színvonalas szakmai támogatás mellett fejleszthetik tehetségüket. A zenei nevelés révén a gyermekek kreativitása, koncentrációja és kitartása is erősödik, miközben egy értékes közösség részévé válnak.
Robotika szakkör
A robotika szakkörnek egy nagy előnye biztosan van a más típusú informatikai tevékenységekkel szemben. Az, hogy a gyerekek terebélyesedő virtuális világába visszacsempészi a manualitást. A kézi tevékenységek széleskörűen hozzájárulnak a személyes és társas készségek fejlesztéséhez és a kreativitás kibontakoztatásához.
Iskolánk nemcsak a tanulmányi eredményekre és a lelki nevelésre helyez nagy hangsúlyt, hanem a diákok testi egészségére és fejlődésére is. A sportolási lehetőségek és a sportszakkörök kiemelt szerepet játszanak ebben, hiszen a mozgás hozzájárul a fiatalok egészséges életmódjának kialakításához, valamint testi és lelki egyensúlyuk megőrzéséhez.
A rendszeres testmozgás fejleszti az állóképességet, az erőnlétet és a mozgáskoordinációt, de ennél sokkal többről is szól. A sport a közösségépítés egyik eszköze: megtanít az együttműködésre, a tisztességes versengésre és a csapatszellem fontosságára. Ezek az értékek különösen hangsúlyosak, hiszen a hit és a keresztény erkölcsök középpontjában is az egymás iránti tisztelet és a közösség szolgálata áll.
A sport továbbá fegyelmet és kitartást is ad a diákoknak, hiszen megtapasztalhatják, hogy az eredményekért keményen kell dolgozni, és hogy a kudarcokból is lehet tanulni. Ez a hozzáállás nemcsak a sportban, hanem az élet más területein is segíti őket a fejlődésben. Iskolánk kiemelt célja, hogy a diákokból teljes embert neveljen – testben, lélekben és szellemben egyaránt. A sportolás ebben nélkülözhetetlen szerepet játszik, hiszen segít az egészséges életmód kialakításában, a közösségi értékek elsajátításában és a személyes fejlődésben.
Iskolánk csatlakozott 3 évvel ezelőtt a A MLSZ Bozsik Intézményi Programhoz labdarúgás sportágban és a tervek szerint a MKSZ Kézilabdázás az Iskolában Programhoz is csatlakozni fog 2025 szeptemberétől. Iskolánk diákjai és sportcsapatai rendszeresen részt vesznek a városi és Zala vármegyei Diákolimpiákon.