Elérhetőségek

Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola

Adószámunk:18967683-2-20

Cím: 8360 Keszthely, Kossuth L. u. 75.

Telefon: +36-83/312-657

ÉTKEZÉS LEMONDÁSA:+36-83/312-442      http://penztar.ranolder@gmail.com

E-mail: http://ranolder.keszthely@gmail.com

Napi aktualitásokról Facebook oldalunkon tájékozódhat!

Itt érheti el a szülői mozaNapló felületét!

 

 

Igazgató,...


JELENTŐS ESZKÖZFEJLESZTÉS A RANOLDER JÁNOS RÓMAI KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN

A tavalyi év végén a fenntartó Veszprémi Érsekeség támogatásával lehetőségünk nyílt iskolánk számára új, jövőbemutató digitális és informatikai, valamint a közösséget szolgáló eszközök beszerzésére. Blue-bot padlórobotok, interaktív táblák, új klubterem magas minőségű hangtechnikai eszközparkunknak köszönhetően a ranolderes tanulók a legmodernebb technológiát alkalmazva élményekkel teli, kreatív készségeket fejlesztő órákon tanulhatnak. Az eszközbeszerzésekkel az a célunk, hogy iskolánkban folyó oktatást magas szinten támogassák és tanulói felkészüljenek a jövő kihívásaira!

 

Interaktív tábla beszerzések:

Az interaktív táblák bevezetése iskolánkban motiváló környezetet teremt a diákok számára. Lehetőséget ad számukra, hogy együttműködjenek, és aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatban. Az eszköz segíti a tanárokat is, hogy személyre szabott tanítási módszereket alkalmazzanak, az egyes diákok igényeire szabva. Az interaktív tábla a differenciált oktatás egy hatékony eszköze, amely lehetővé teszi, hogy minden diák a saját tempójában és stílusában sajátítsa el a tananyagot. A diákok, akik ebben a modern tanítási környezetben részt vesznek, nem csupán információkat gyűjtenek, hanem kritikus gondolkodást, problémamegoldó képességet és kreativitást is fejlesztenek, ami előkészíti őket a jövő kihívásaira.

 

Blue-Bot padlórobotok beszerzése

A Blue-Bot padlórobotok bevezetése iskolánkban támogatja az oktatási paradigmaváltást, lehetőséget teremtve az egyéni, páros vagy csoportmunkára építő tanulásszervezési megoldásokra. A Blue-Bot-ok segítségével nem csupán az alapvető számolási és algoritmikus készségek fejlődnek, hanem összetettebb projektmunkák is megvalósíthatók. A Blue-Bot interaktív használatával kapcsolatos pedagógiai célok széles körűek és sokoldalúak. A kapcsolódási pontok matematikában a számok és alakzatok felismerését, sorba rendezését; informatikában egyszerű és összetettebb algoritmusok készítését, különböző megoldások keresését, valamint nyitott végű problémák megoldását célozzák meg. A tanárok és diákok által készített különböző méretű és témájú pályák lehetővé teszik a Blue-Bot padlórobotok használatát tetszőleges tantárgyak esetén. A pályák tervezése és elkészítése során a diákok kreativitása, problémamegoldó képességei és együttműködési készségei is fejlődnek, amely szintén hozzájárul a kompetenciák széleskörű fejlesztéséhez.

A Blue-Bot padlórobotok tehát nem csupán technológiai eszközök, hanem valódi pedagógiai eszközök, amelyek által támogatva fejlődik a diákok széles körű kompetenciája és készségei, előkészítve őket a jövő kihívásaira.

 

Zenei eszközfejlesztés:

A zenei nevelésnek lényegi részét alkotja az internet világában történő tájékozódás megsegítése. Fontos eleme, hogy születéstől kezdve éneklést halljon a gyermek, később a közös éneklés, a hangszertanulás és a zenehallgatás és koncertlátogatás árnyalja és alakítja a gyermekek zenéhez való viszonyát, szociális és kulturális fejlődésüket. Iskolánk új zeneismeret szakkörével („Szórakozz igényesen!”) az ének-zene órán kívüli zenei nevelés két lényeges területét szeretnénk megcélozni. Az egyik, hogy megtanítsuk a gyermekeknek, hogy az általuk kedvelt zenei műfajokat, zeneszámokat a lehető legjobb módon és ideális minőségben keressék és találják meg, valamint zenei ízlésüket is árnyalni kívánjuk a zenei stílusok széles palettájának megismertetésével. E szakkör létrejöttét iskolánk új, kiváló hangtechnikai eszközparkja ihlette, amely lehetővé teszi mindezek célok ideális megvalósítását.

 

PC beszerzések:

Tíz új PC-t állítottunk szolgálatba az informatika szaktantermünkben Windows 11 operációs rendszerrel, és a megfelelő office programokkal együtt. Cseréltük az elhasználódott perifériákat, és vásároltunk egy szkennert tantermi használatra.

Az algoritmikus gondolkodás és a kreativitás fejlesztése céljából fokozatosan áttérünk a „robot-programozás”-ra. A váltás kezdő lépéseként megkezdtük a BBC micro:bit rendszer beszerzését. A rendszer bevezetésével kapcsolódunk a térség egyházi fenntartású középiskolájának oktatásához is.  A robotika bevezetése nem egyszerűen csak motivációs eszköz. A használat során bővülnek a tanulók elektronikai ismeretei és fejlődik manuális készségük.

 

Kémia eszközfejlesztések:

A kémia tantárgy sokak számára túlságosan bonyolultnak és elvontnak tűnik. Az eszköztár fejlesztése során ezért a szemléltető és kísérleti területre koncentráltunk.

Az anyagok összetételének és szerkezetének jobb megértését szolgálják a kalottamodellek. Ezekből tanári és tanulói készleteket is beszereztünk.

A szemléltető táblák, az összefüggésekre irányítják a figyelmet. Egy megfelelően pontos digitális mérleg beszerzésével a sűrűség tanításakor és az oldatkészítések során jelent nagy segítséget. A mérleget végül nem kellett megvásárolnunk, mert a keszthelyi Homér Mérleg Kft. önzetlen támogatásaként jutottunk hozzá.

 

Sporteszközök

Sajnos az évek alatt elhasználódott sporteszközök pótlása szükségessé vált kb. 500 000 forint értékben figyelemmel A NAT 2020-ban bevezetett új tananyag tartalmak oktatására (küzdőfeladatok és játékok).

 

Könyvtárfejlesztés:

Az iskolai könyvtár részére és a megfelelő iskolai oktatáshoz kb 500 ezer forint értékben vásároltunk könyveket. szakirányú, ismeretterjesztő könyveket és szórakoztató olvasmányokat.

 

Alsó tagozatos eszközfejlesztés:

A BTM-es tanulóink fejlődését, tanulmányi eredményeik javulását készségfejlesztési játékokkal támogattuk kb. 450 000 forint értékben.

 

Liturgia:

Ahhoz, hogy a kellő tisztelet és méltóság az Egyházi rendelkezéseknek megfelelően továbbra is megvalósulhasson az ünneplések során, szükségessé vált az iskolai kápolna felszerelésének bővítése (miseruhák, olvasmányok, orgona, ministránsruhák).

 

Közösségi tér fejlesztése:

Az iskolai, osztályokon átívelő közösségi élet fellendítéséhez, tanulóink szabadidejének hasznos eltöltéséhez, a diákönkormányzat saját programjainak megrendezéséhez, tanári, szülői mentálhigiénés programok lebonyolításához szeretnénk egy közösségi teret / klubhelyiséget alakítottunk ki iskolánk pincehelyiségében, mely eddig kihasználatlanul állt.

A helyiség közösségi használatát kanapé, babzsákok, tv, hangprojektor hifi berendezés szolgálja.

A szülőkkel és a gyerekkel együtt megtartott programokra eddig kölcsön kaptuk a padokat és asztalokat. A már meglévő nagyméretű sátrainkhoz sörpadokat vásároltunk.

JELENTŐS ESZKÖZFEJLESZTÉS A RANOLDER JÁNOS RÓMAI KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN + 19

Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola - Magyar