Adószámunk:18967683-2-20
Cím: 8360 Keszthely, Kossuth L. u. 75.
Telefon: +36-83/312-657
ÉTKEZÉS LEMONDÁSA: +36-83/312-442 http://penztar.ranolder@gmail.com
E-mail: http://ranolder.keszthely@gmail.com
Napi aktualitásokról Facebook oldalunkon tájékozódhat!
Itt érheti el a szülői mozaNapló felületét!
A tavalyi év végén a fenntartó Veszprémi Érsekeség támogatásával lehetőségünk nyílt iskolánk számára új, jövőbemutató digitális és informatikai, valamint a közösséget szolgáló eszközök beszerzésére. Blue-bot padlórobotok, interaktív táblák, új klubterem magas minőségű hangtechnikai eszközparkunknak köszönhetően a ranolderes tanulók a legmodernebb technológiát alkalmazva élményekkel teli, kreatív készségeket fejlesztő órákon tanulhatnak. Az eszközbeszerzésekkel az a célunk, hogy iskolánkban folyó oktatást magas szinten támogassák és tanulói felkészüljenek a jövő kihívásaira!
Interaktív tábla beszerzések:
Az interaktív táblák bevezetése iskolánkban motiváló környezetet teremt a diákok számára. Lehetőséget ad számukra, hogy együttműködjenek, és aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatban. Az eszköz segíti a tanárokat is, hogy személyre szabott tanítási módszereket alkalmazzanak, az egyes diákok igényeire szabva. Az interaktív tábla a differenciált oktatás egy hatékony eszköze, amely lehetővé teszi, hogy minden diák a saját tempójában és stílusában sajátítsa el a tananyagot. A diákok, akik ebben a modern tanítási környezetben részt vesznek, nem csupán információkat gyűjtenek, hanem kritikus gondolkodást, problémamegoldó képességet és kreativitást is fejlesztenek, ami előkészíti őket a jövő kihívásaira.
Blue-Bot padlórobotok beszerzése
A Blue-Bot padlórobotok bevezetése iskolánkban támogatja az oktatási paradigmaváltást, lehetőséget teremtve az egyéni, páros vagy csoportmunkára építő tanulásszervezési megoldásokra. A Blue-Bot-ok segítségével nem csupán az alapvető számolási és algoritmikus készségek fejlődnek, hanem összetettebb projektmunkák is megvalósíthatók. A Blue-Bot interaktív használatával kapcsolatos pedagógiai célok széles körűek és sokoldalúak. A kapcsolódási pontok matematikában a számok és alakzatok felismerését, sorba rendezését; informatikában egyszerű és összetettebb algoritmusok készítését, különböző megoldások keresését, valamint nyitott végű problémák megoldását célozzák meg. A tanárok és diákok által készített különböző méretű és témájú pályák lehetővé teszik a Blue-Bot padlórobotok használatát tetszőleges tantárgyak esetén. A pályák tervezése és elkészítése során a diákok kreativitása, problémamegoldó képességei és együttműködési készségei is fejlődnek, amely szintén hozzájárul a kompetenciák széleskörű fejlesztéséhez.
A Blue-Bot padlórobotok tehát nem csupán technológiai eszközök, hanem valódi pedagógiai eszközök, amelyek által támogatva fejlődik a diákok széles körű kompetenciája és készségei, előkészítve őket a jövő kihívásaira.
Zenei eszközfejlesztés:
A zenei nevelésnek lényegi részét alkotja az internet világában történő tájékozódás megsegítése. Fontos eleme, hogy születéstől kezdve éneklést halljon a gyermek, később a közös éneklés, a hangszertanulás és a zenehallgatás és koncertlátogatás árnyalja és alakítja a gyermekek zenéhez való viszonyát, szociális és kulturális fejlődésüket. Iskolánk új zeneismeret szakkörével („Szórakozz igényesen!”) az ének-zene órán kívüli zenei nevelés két lényeges területét szeretnénk megcélozni. Az egyik, hogy megtanítsuk a gyermekeknek, hogy az általuk kedvelt zenei műfajokat, zeneszámokat a lehető legjobb módon és ideális minőségben keressék és találják meg, valamint zenei ízlésüket is árnyalni kívánjuk a zenei stílusok széles palettájának megismertetésével. E szakkör létrejöttét iskolánk új, kiváló hangtechnikai eszközparkja ihlette, amely lehetővé teszi mindezek célok ideális megvalósítását.
PC beszerzések:
Tíz új PC-t állítottunk szolgálatba az informatika szaktantermünkben Windows 11 operációs rendszerrel, és a megfelelő office programokkal együtt. Cseréltük az elhasználódott perifériákat, és vásároltunk egy szkennert tantermi használatra.
Az algoritmikus gondolkodás és a kreativitás fejlesztése céljából fokozatosan áttérünk a „robot-programozás”-ra. A váltás kezdő lépéseként megkezdtük a BBC micro:bit rendszer beszerzését. A rendszer bevezetésével kapcsolódunk a térség egyházi fenntartású középiskolájának oktatásához is. A robotika bevezetése nem egyszerűen csak motivációs eszköz. A használat során bővülnek a tanulók elektronikai ismeretei és fejlődik manuális készségük.
Kémia eszközfejlesztések:
A kémia tantárgy sokak számára túlságosan bonyolultnak és elvontnak tűnik. Az eszköztár fejlesztése során ezért a szemléltető és kísérleti területre koncentráltunk.
Az anyagok összetételének és szerkezetének jobb megértését szolgálják a kalottamodellek. Ezekből tanári és tanulói készleteket is beszereztünk.
A szemléltető táblák, az összefüggésekre irányítják a figyelmet. Egy megfelelően pontos digitális mérleg beszerzésével a sűrűség tanításakor és az oldatkészítések során jelent nagy segítséget. A mérleget végül nem kellett megvásárolnunk, mert a keszthelyi Homér Mérleg Kft. önzetlen támogatásaként jutottunk hozzá.
Sporteszközök
Sajnos az évek alatt elhasználódott sporteszközök pótlása szükségessé vált kb. 500 000 forint értékben figyelemmel A NAT 2020-ban bevezetett új tananyag tartalmak oktatására (küzdőfeladatok és játékok).
Könyvtárfejlesztés:
Az iskolai könyvtár részére és a megfelelő iskolai oktatáshoz kb 500 ezer forint értékben vásároltunk könyveket. szakirányú, ismeretterjesztő könyveket és szórakoztató olvasmányokat.
Alsó tagozatos eszközfejlesztés:
A BTM-es tanulóink fejlődését, tanulmányi eredményeik javulását készségfejlesztési játékokkal támogattuk kb. 450 000 forint értékben.
Liturgia:
Ahhoz, hogy a kellő tisztelet és méltóság az Egyházi rendelkezéseknek megfelelően továbbra is megvalósulhasson az ünneplések során, szükségessé vált az iskolai kápolna felszerelésének bővítése (miseruhák, olvasmányok, orgona, ministránsruhák).
Közösségi tér fejlesztése:
Az iskolai, osztályokon átívelő közösségi élet fellendítéséhez, tanulóink szabadidejének hasznos eltöltéséhez, a diákönkormányzat saját programjainak megrendezéséhez, tanári, szülői mentálhigiénés programok lebonyolításához szeretnénk egy közösségi teret / klubhelyiséget alakítottunk ki iskolánk pincehelyiségében, mely eddig kihasználatlanul állt.
A helyiség közösségi használatát kanapé, babzsákok, tv, hangprojektor hifi berendezés szolgálja.
A szülőkkel és a gyerekkel együtt megtartott programokra eddig kölcsön kaptuk a padokat és asztalokat. A már meglévő nagyméretű sátrainkhoz sörpadokat vásároltunk.